.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله مهدوی کنی میانجیگری را پذیرفت
آیت الله مهدوی کنی میانجیگری را پذیرفت

پس انتخابات و حواشی پس از آن، اختلافاتی بین برخی افراد و شخصیت‌های سیاسی کشور به وجود آمد که تنها بین دو جناح مطرح کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نبود، بلکه در جریان اصولگرا نیز اختلاف نظرهایی صورت گرفت که موجب دامن زدن به اختلافات شد.

لذا دلسوزان نظام و کسانی که دل در گرو انقلاب دارند پیشنهاداتی را برای حل این معضل ارائه کرده و یا از افرادی خواستند تا با میانجیگری وضعیت را حداقل به قبل از انتخابات برگردانند و فضای سیاسی کشور آرام شود. از جمله این شخصیت‌ها آیت‌الله مهدوی‌کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است.

جامعه روحانیت مبارز در سال‌های اخیر نقش مهمی در تحولات سیاسی کشور داشته، چنانچه این نقش را از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال 1342 ایفا کرده بود، اما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حضور مؤثری داشته است، صرف نظر از تاریخچه شکل‌گیری و فعالیت‌های این تشکل سیاسی، شخصیت‌هایی که درون آن حضور داشته و دارند دارای مسئولیت‌های مهم کشوری بوده و در حال حاضر به عنوان وزنه‌های سیاسی محسوب می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری و آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره داشت، هرچند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری با داشتن مناصب مهم حکومتی، با بردن نام فرزندانشان به عنوان مفسدان اقتصادی در مناظره تلویزیونی و پس از آن وجه شان تخریب شد.

دراین بین آیت‌الله مهدوی کنی، دبیرکل این جامعه به دلیل پیشینه سیاسی و فعالیت‌های مبارزاتی که دارد، به عنوان یکی از ریش سفیدان نظام به حساب می‌آید - جدای از آنکه در مواقعی بسیار محدود مانند بحث مطرح کردن گسترش چتر اصولگرایی در انتخابات مجلس هشتم از سوی همفکرانش مورد بی‌توجهی قرار گرفته باشد- اما به دلیل وجه‌ایی که در بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دارد، به نظر می‌رسد بتواند نقش تأثیر‌گذاری در جهت آرامش سیاسی ایفا کند.

به همین منظور برخی از اصولگرایان از وی دعوت کردند تا وارد قضایای مسایل اخیر شده و موجب به وجودآمدن آشتی ملی شود. از جمله این پیشنهادکنندگان افرادی همچون غلامرضا مصباحی مقدم و سیدرضا اکرمی، از اعضای این تشکل و علی مطهری، فرزند شهید مطهری بود. مطهری که معتقد است در شرایط فعلی بهترین کار میانجیگری برخی بزرگان همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی میان دولت و افرادی است که به نوعی رهبران اعتراضات خوانده می‌شوند که نوعی آشتی ملی ایجاد شود، تأکید دارد که البته طرفین باید رهنمودهای رهبری را پایه اتحاد قرار دهند.

پس از آنکه در این دعوت‌ها، بالاخره دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پذیرفت که میانجی حل اختلافات باشد، در همین راستا شورای مرکزی این تشکل نیز تصمیم‌گرفت به یاری دبیرکل شتافته و اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهند. به همین منظور کمیته‌ای با حضور چند نفر از اعضای شورای مرکزی و برخی اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل داد. احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره چگونگی پذیرش آیت‌الله مهدوی‌کنی به «خبر» گفت: بعد از این فتنه بزرگ که با تدبیر مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم آگاه خنثی شد، همچنان کسانی که اعتراض به انتخابات داشتند، علاوه بر قانون شکنی و عدم سکوت پیشه کردن، به انتشار بیانیه‌های خود ادامه دادند به همین دلیل عده‌ای از دلسوختگان و کسانی که علاقه‌مند به انقلاب هستند پیشنهاد دادند که شخصیت‌هایی بزرگوار مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی پا به عرصه حل مسائل و اختلافات بگذارند. وی با بیان اینکه در این زمینه چندین نکته مهم وجود دارد، گفت: اول آنکه تکلیف کسانی که عامل اغتشاشات و فتنه بودند را قانون و قوه قضائیه روشن خواهد کرد و با عوامل اصلی آنها برخورد می‌کند. دوم آنکه ایشان با کسانی که در این جریان به اشکال مختلف حضور پیدا کرده و بعد از آن حوادث متوجه شدند عمق قضیه چگونه است، جهت اطلاع آنها - که اکثراً ازافراد و شخصیت‌های حوزی و دانشگاهی هستند- حرکتی را انجام دهند.

سالک ضمن بیان خبر تشکیل کمیته در شورای مرکزی در جلسه گذشته جامعه روحانیت مبارز، گفت: مقرر شد گروهی از اعضای جامعه روحانیت موضوع را بررسی کرده و در غالب اطلاع‌رسانی مطالبی را جمع آوری کرده تا نقاط ابهام برطرف شود و این اطلاعات را به همراه راهکارهای پیشنهادی به شورای مرکزی ارائه دهد تا پس از آن آیت‌الله مهدوی‌کنی با کمک سایر بزرگان به حل اختلافات بپردازد.

وی تأکید کرد که دبیرکل جامعه روحانیت مطمئناً راهبردهایی را معرفی خواهد کرد که چگونگی حل موضوع را مشخص می‌کند تا زودتر مشکلات حل شود.

وی همچنین درباره سخنان کلهر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که دو هفته پیش در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو درباره عدم ضرورت وحدت میان مسئولان وشخصیت‌ها سخن گفته بود، یادآور شد که برای جامعه روحانیت مهم آن است که مطالبات مقام معظم رهبری تحقق یابد لذا ما آنها را دنبال خواهیم کرد.

سالک یادآور شده بود که فعالیت‌های آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی به معنای آن نیست که سایرین در این جهت فعالیتی نداشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.